hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > خوزستان| زلزله ۵.۷ ریشتری مسجدسلیمان را لرزاند+تصاویر

خوزستان| زلزله ۵.۷ ریشتری مسجدسلیمان را لرزاند+تصاویر

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر مسجدسلیمان خوزستان را لرزاند.
​مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله ۵.۷ ریشتری مسجدسلیمان را در ساعت ۱۱:۳۰:۳۳ امروز (دوشنبه ۱۷ تیرماه) ثبت کرده است.
این زمین‌لرزه که در عمق ۱۷ کیلومتری زمین رخ داد، در مختصات ۳۱.۹۵ درجه عرض شمالی و ۴۹.۰۵ درجه طول شرقی ثبت شده است.
این زلزله در فاصله ۱۹ کیلومتری مسجدسلیمان، ۲۹ کیلومتری قلعه خواجه و ۳۷ کیلومتری ایذه خوزستان رخ داده است.
  • زلزله خوزستان در اصفهان و شاهین شهر احساس شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: زلزله ۵.۷ ریشتری مسجد سلیمان در اصفهان و شاهین شهر احساس شد.
منصور شیشه فروش در خصوص وقوع زلزله در مسجد سلیمان خوزستان اظهار کرد: شدت این زلزله ۵.۷ ریشتر بوده و تکان های زیادی را داشته است.
وی با بیان اینکه این زلزله به دلیل کم بودن فاصله هوایی کانون زلزله تا شهر اصفهان و شاهین شهر در این دوشهر نیز احساس شده است، گفت: ساکنان آپارتمان‌های مرتفع در این مناطق تکانه‌ها را احساس کرده‌ند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: با توجه به برآوردهای صورت گرفته تکان‌های احساس شده در استان اصفهان خسارتی نداشته است.
  • اعزام تیم‌های اورژانس به منطقه زلزله زده مسجد سلیمان

رئیس اورژانس کشور، از اعزام پنج تیم ارزیاب اورژانس ۱۱۵ به منطقه زلزله زده مسجد سلیمان خبر داد.پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور افزود: با کسب خبر وقوع زمین لرزه یاد شده در شهر مسجد سلیمان، بلافاصله ستاد بحران در مرکز کنترل و هماهنگی اورژانس کشور تشکیل و دستورات لازم ستادی برای اعزام گروه‌های واکنش سریع ارزیاب به منطقه زلزله زده صادر شد.زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش مسجد سلیمان حوالی گلگیر در استان خوزستان را لرزاند.
  • خسارتی از زمین لرزه امروز در شهرهای لرستان گزارش نشده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: خسارتی از زمین لرزه امروز در شهرهای لرستان گزارش نشده است.

غلامرضا آقامیرزایی با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۷ ریشتری در استان خوزستان اظهار داشت: این زمین لرزه حوالی ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه پیش از ظهر امروز دوشنبه در «مسجد سلیمان» و در عمق ۱۷ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.وی با بیان اینکه این زلزله در شهرهای خرم آباد و پلدختر استان لرستان نیز احساس شده است، تصریح کرد: تاکنون خسارتی از این زمین لرزه در لرستان گزارش نشده است.مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به اینکه در تماس با مجموعه مدیریت بحران خوزستان برای ارائه هرگونه کمک اعلام آمادگی شد، یادآور شد: به تیم های هلال احمر لرستان نیز اعلام ‬آماده باش شده تا در صورت نیاز اعزام شوند.






امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد